Przejdź do zawartości

konsultacjejst.pl

Platforma do przeprowadzania konsultacji społecznych i budżetu obywatelskiego

Opis rozwiązania

Platforma konsultacjejst.pl składa się z dwóch modułów: konsultacji społecznych i budżetu obywatelskiego. Nasze narzędzie pozwala na spersonalizowanie wielu elementów, w tym:
kolorystyki, logotypu/herbu, zdjęć, tekstów czy podstron. Moduły zarządzane są w ramach jednego panelu administratora i nie muszą być uruchamiane od strony publicznej w tym samym czasie.

1. KONSULTACJE SPOŁECZNE

- rozwiązanie pozwala na realizację on-line większości ustawowo wymaganych od JST form konsultacji społecznych, pozostawiając przy tym miejsce na indywidualizację i budowanie dowolnej ilości ankiet konsultacyjnych w ramach różnorodnych obszarów takich jak:
planowanie przestrzenne, konsultowanie rocznych planów współpracy z NGO,
konsultowanie aktów prawa miejscowego czy konsultowanie planów
strategicznych.

- Dostępnych są różne formy ankiet konsultacji: jednokrotny wybór osoby głosującej, wielokrotny wybór osoby głosującej, tabela odpowiedzi, szeregowanie, komentarz osoby głosującej, ocena za pomocą symbolu, wybór lokalizacji na mapie, geoankieta, załączanie plików przez mieszkańca, wybór grafiki.

- Finalnie daje możliwość automatycznego raportowania po zakończonym procesie konsultacji społecznych w czasie rzeczywistym.

- Możliwe jest udostępnianie mieszkańcom konsultacji planowanych, zakończonych i archiwalnych wraz z wynikami.

- Dostępny jest też kalendarz wydarzeń (również odbywających się poza platformą).


2. BUDŻET OBYWATELSKI:

- rozwiązanie umożliwia prowadzenie całego procesu budżetu obywatelskiego – od kampanii informacyjnej, poprzez zgłaszanie projektów przez mieszkańców (możliwe jest zgłaszanie projektów elektronicznie albo ustalenie formy mieszanej – elektronicznie i papierowo), weryfikację zgłoszonych projektów w panelu administratora przez pracowników, prezentację projektów, głosowanie (również może być elektroniczne albo mieszane – elektroniczne i papierowe) oraz oczywiście wyniki głosowania.

- Formularz zgłaszania projektu jest dostosowywany do wytycznych danego klienta.

- Dla każdego projektu możliwe jest wygenerowanie infografiki zawierającej szczegóły projektu.

- Prezentować można wszystkie projekty zgłoszone do budżetu obywatelskiego, w tym odrzucone lub tylko pozytywnie zweryfikowane.

- Zgody dotyczące ochrony danych osobowych dostosowywane są do każdego klienta indywidualnie.

- Weryfikacja mieszkańców podczas głosowania może odbyć się na różne sposoby – zarówno bezpośrednia integracja z systemem do ewidencji ludności, na podstawie zaimportowanego pliku CSV z danymi mieszkańców, zastosowanie kodu SMS, czy tylko na podstawie powtarzalności podanych danych.

- Posiadamy także różne formy głosowania np. oddanie głosu na 1 projekt, określana minimalna i maksymalna liczba głosów w ramach kategorii czy wszystkich projektów, przydzielanie punktów, wybór projektów do określonej kwoty.

- Szczegółowe statystyki dotyczące głosowania dostępne w panelu administratora z możliwością wygenerowania raportu.

Parametry produktu

  • Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak 

  • Kopia bezpieczeństwa danych Tak 

  • Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak 

  • Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak 

  • Obsługa klienta w j. polskim Tak 

  • Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie 

  • Zgodność z normą ISO 27001 Nie 

Funkcjonalności

  • różnorodne formy konsultacji dopasowane do potrzeb - wypracowane wspólnie z naszymi klientami np. geoankieta, forum dyskusyjne, komentowanie aktu prawnego
  • forma otwarta i zamknięta konsultacji, w tym logowanie ePUAP
  • dostępna opcja rejestracji kont uczestników w konsultacjach
  • możliwość pobierania raportu z wyników konsultacji
  • personalizacja treści i elementów wizualnych
  • integracja z zewnętrznymi systemami ewidencji ludności, import wybranych baz i rejestrów oraz weryfikacja powtarzalności głosów
  • indywidualnie ustalany harmonogram i forma głosowania
  • możliwość realizacji w formie mieszanej (tradycyjnej i online)
  • zgłaszanie projektów i głosowanie przez formularz online, rejestr zgłoszonych projektów oraz oddanych głosów

Korzyści

  • zarządzanie możliwe w dowolnym miejscu i czasie - wystarczy dostęp do internetu
  • swobodne zarządzanie treściami
  • formy ankiet dostosowane do tematyki i celu konsultacji
  • przejrzysta organizacja całego procesu budżetu obywatelskiego
  • dokumentacja przechowywana online
  • automatyczna weryfikacją głosujących w budżecie obywatelskim
  • oszczędność czasu pracowników samorządowych
  • łatwość obsługi po stronie administracyjnej
  • zarządzanie z jednego panelu
Przewiń do góry strony